Swift 2 - tworzenie aplikacji na iOS 9 część 2

Swift 2 - tworzenie aplikacji na iOS 9 część 2
Czas trwania: 5h 2min
Autor: Błażej Zyglarski
Trudnosć : Średni

Programuj aplikacje na iOS i watchOS

 
Zapraszamy na drugą część bestsellerowego szkolenia z programowania aplikacji w języku Swift 2. Wzięliśmy pod uwagę wszystkie Wasze sugestie i stworzyliśmy kurs dopasowany do Waszych potrzeb i rozwijający nowsze obszary umiejętności programistycznych.

Tym razem szczególny nacisk położyliśmy na tematy związane z tworzeniem aplikacji wykorzystujących możliwości Core Data, bazę danych CloudKit, REST API i zewnętrzne biblioteki. Dowiesz się także, jak przy pomocy przeglądarki internetowej w prosty i szybki sposób tworzyć aplikacje wieloplatformowe.

Jako pierwsi w Polsce przygotowaliśmy również specjalny projekt z myślą o platformie watchOS, z którego nauczysz się, jak skomunikować iPhone’a i Apple Watch, aby móc wysyłać powiadomienia, kontynuować rozpoczętą pracę na różnych urządzeniach i tworzyć natywne aplikacje obsługiwane przez smartwatch.

Dlaczego warto ukończyć drugą część szkolenia?

W każdym szkoleniu staramy się maksymalnie wykorzystać czas na prezentację praktycznych rozwiązań.

  • Wykorzystasz technologie webowe do tworzenia aplikacji wieloplatformowych. To proste rozwiązanie pozwala na znaczną oszczędność kosztów, wynikających z braku konieczności przygotowywania w całości osobnych aplikacji na każdą z platform mobilnych.
  • Nauczysz się korzystania z frameworku Core Data, co pozwoli zaoszczędzić Tobie wiele czasu na pisaniu kodu, ponieważ nie będziesz już musiał implementować znacznej części standardowych operacji.
  • Dowiesz się, jak używać CloudKit i iCloud Documents do tworzenia prywatnych i publicznych baz plików. Jest to najprostsze i najtańsze rozwiązanie (bezpłatnym dla większości deweloperów), a do tego cieszy się zaufaniem użytkowników urządzeń Apple.
  • Będziesz wiedzieć, jak przy pomocy managera CocoaPods implementować zewnętrzne biblioteki, dzięki czemu w dowolny sposób rozszerzysz funkcje aplikacji i będziesz mógł korzystać z zewnętrznych usług.
  • Dołączysz (do jeszcze nielicznego grona!) deweloperów, którzy potrafią stworzyć natywne aplikacje na watchOS, skomunikować iPhone’a z Apple Watch’em i synchronizować dane pomiędzy nimi (Continuity).
Tych wszystkich cennych umiejętności nauczymy Cię w ciągu zaledwie 5 godzin szkolenia!

Dla kogo jest ten kurs?

Druga część szkolenia Swift 2 – tworzenie aplikacji na iOS 9 opracowana została z myślą o osobach, które znają już podstawy języka Swift i chciałyby rozwijać swoje umiejętności programistyczne.

Kurs przygotowany został w formie multimedialnej, w oparciu o zgłoszone przez Was zagadnienia i uwagi dotyczące realizacji audio-wideo. Zgodnie z Waszymi oczekiwaniami podnieśliśmy jakość dźwięku i obrazu. Na filmach w jakości HD z maksymalną precyzją prezentujemy każdy etap tworzenia kodu.

Dla wygodniejszej nauki udostępniamy dodatkowo fragmenty kodu stworzone przez trenera oraz całą prezentację z zagadnieniami teoretycznymi poruszonymi w trakcie szkolenia. Pamiętaj, że do kursu możesz wrócić w każdej chwili, ponieważ całe szkolenie on-line dostępne jest bez ograniczeń czasowych.

Kurs polecamy osobom, które ukończyły już pierwszą część szkolenia Swift 2 – tworzenie aplikacji na iOS 9.

Stworzysz aplikacje na iPhone i Apple Watch

Szkolenie opracował i poprowadził Błażej Zyglarski, który stworzył już kilkaset mniejszych i większych aplikacji na iOS. Jest prezesem Fundacji Rozwoju Informatyki oraz dyrektorem firmy Be Design Studio Limited. Na co dzień swoją wiedzą dzieli się ze studentami wydziału Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.

W czasie drugiej części szkolenia z programowania w języku Swift 2 wraz z trenerem stworzysz 7 gier i aplikacji, dzięki którym w praktyczny sposób nauczysz się wykorzystywać nowopoznane zagadnienia.

  • WebKit App – nauczysz się wyświetlać strony WWW wewnątrz aplikacji mobilnej przy pomocy WebView
  • Flying Dog – wykorzystasz technologie webowe do tworzenia aplikacji wieloplatformowych
  • My Secret Diary – dowiesz się, jak korzystać z frameworku Core Data do przechowywania danych w bazie, dodawania nowych obiektów, zapisywania rekordów i filtrowania wyników
  • My Cloud Ads – poznasz zaawansowane możliwości platformy iCloud dla deweloperów
  • Quote of the day – stworzysz aplikację natywną na watchOS i nauczysz się używać systemu Continuity do synchronizowania danych pomiędzy urządzeniami Apple
  • Am I Online – wykorzystasz manager CocoaPods do implementowania zewnętrznych bibliotek
  • My Weather – poznasz zastosowanie REST API w komunikacji pomiędzy serwisami web

Na koniec kursu dowiesz się, jakie wymogi muszą spełniać Twoje aplikacje, aby zostały opublikowane w App Store.


Zdobędziesz praktyczne umiejętności

  • Nauczysz się korzystać z kontrolek WebView (UIWebView i WKWebView)
  • Będziesz potrafił wykorzystać framework Panda.JS do tworzenia gier
  • Dowiesz się, jak w zaawansowany sposób stosować możliwości frameworka Core Data
  • Będziesz potrafił poprawnie tworzyć klasy, encje i superencje
  • Dowiesz się, czym są lazy properties i kiedy z nich korzystać
  • Nauczysz się inicjalizowania Core Data Stack
  • Dowiesz się, jak używać NSPredicate do filtrowania i pobierania danych z bazy
  • Nauczysz się wykorzystywać w aplikacji iCloud Documents
  • Będziesz wiedział jak tworzyć iCloud Container do zapisywania plików
  • Dowiesz się, jak używać CloudKit do tworzenia prywatnych i publicznych baz danych
  • Poznasz różnice pomiędzy środowiskiem deweloperskim a środowiskiem produkcyjnym
  • Będziesz wiedział, jak App Extension komunikuje się z aplikacją zawierającą i aplikacją hostującą
  • Nauczysz się tworzyć aplikacje przy pomocy WatchKit App i WatchKit Extension
  • Będziesz potrafił zaprogramować powiadomienia na Apple Watch za pomocą WatchKit Notification
  • Dowiesz się, jak korzystać z systemu Continuity, który umożliwia kontynowanie działania aplikacji z tymi samymi danymi pomiędzy urządzeniami Apple
  • Nauczysz się dodawać do projektu biblioteki zewnętrzne wykorzystując system CocoaPods
  • Dowiesz się, jak stosować REST API
  • Przygotujesz aplikację do dystrybucji w App Store, dowiesz się jakie wymagania stawiane są przez Apple


Plan szkolenia

Odbierz certyfikat

Kursanci educativo.pl mogą bezpłatnie uzyskać certyfikat ukończenia szkolenia. Zdobycie certyfikatu jest dość proste, pod warunkiem, że rzetelnie wypełnisz 3 poniższe kroki:

1. Obejrzysz wszystkie lekcje wideo dostępne w szkoleniu.

2. Rozwiążesz testy, które pomogą Ci przygotować się do pomyślnego zdania egzaminu.

3. Zdasz egzamin on-line. Po uzyskaniu 70% pkt. certyfikat dostępny będzie do pobrania na Twoim koncie.

Więcej informacji o egzaminach i certyfikatach znajdziesz na naszym blogu.

Sprawdź za darmo

Zobacz demo
Kursy na platformie educativo.pl dostępne są w wersji on-line, dzięki temu możesz je realizować na dowolnym urządzeniu podłączonym do Internetu. Wystarczy, że zalogujesz się na swoje konto. Dodatkowo cały kurs wraz z załącznikami możesz pobrać na dysk komputera.

Rejestracja w serwisie educativo.pl jest bezpłatna. Zakładając konto uzyskujesz dostęp do bezpłatnych materiałów, czyli lekcji demo przypisanych do każdego z kursów. Dzięki możliwości obejrzenia darmowej lekcji poznajesz naszą platformę, trenerów oraz sposób w jaki prowadzone są szkolenia.

Już dziś rozpocznij naukę!

Programując w języku Swift 2 stworzysz szybkie aplikacje, które będą płynnie działać na każdym urządzeniu, zaoszczędzą zużycie baterii, przechowają dane w iCloud i wyślą powiadomienia na Apple Watch.

Najważniejsze cechy kursu:

  • profesjonalny kurs on-line dostępny bez żadnych ograniczeń,
  • ponad 5 godzin materiału wideo w jakości HD podzielonego na 28 lekcji,
  • stworzysz 7 aplikacji mobilnych na iPhone i Apple Watch,
  • stały dostęp do platformy
    e-learningowej
    z testami on-line,
  • do pobrania: wszystkie lekcje wideo, prezentacja z teorią oraz kod źródłowy,
  • otrzymasz certyfikat ukończenia szkolenia.


Umiejętności zdobyte w czasie pierwszej i drugiej części kursu, pozwolą Ci samodzielnie tworzyć zaawansowane aplikacje mobilne na iOS i watchOS.