Swift 2 - tworzenie aplikacji na iOS 9 część 1

-
CZAS TRWANIA: 12h 5min
-
POZIOM TRUDNOŚCI:
Poznaj Swift 2 - nowy język programowania od Apple
Swift 2 to nowoczesny język programowania, który ułatwia tworzenie szybkich aplikacji, posiada prostą strukturę kodu i jest intuicyjny w zastosowaniu.
Najnowsza wersja wprowadza do języka Swift wiele nowych rozwiązań, które umożliwiają programowanie jeszcze lepszych aplikacji.
Usprawniona została składania języka, wprowadzono nowy mechanizm obsługi błędów.
Co ważne, Apple udostępnił publicznie kompilator do tworzenia języka, czyniąc Swift 2 swoim pierwszym produktem typu open source. Otwarty dostęp dla społeczności umożliwi dynamiczny rozwój i wzrost popularności wśród programistów.
Swift 2 – tworzenie aplikacji na iOS 9 to pierwsze na polskim rynku profesjonalnie szkolenie on-line poświęcone programowaniu w Swift 2. Celem szkolenia jest zaznajomienie kursanta ze środowiskiem Xcode 7 i przygotowanie do samodzielnego programowania zaawansowanych aplikacji, wykorzystując do tego najnowsze narzędzia dostępne dla deweloperów. Niezbędna teoria uzupełniona została wieloma godzinami tworzenia kodu. W trakcie kursu wraz z trenerem przygotujesz kilkadziesiąt aplikacji.
Co ważne, Apple udostępnił publicznie kompilator do tworzenia języka, czyniąc Swift 2 swoim pierwszym produktem typu open source. Otwarty dostęp dla społeczności umożliwi dynamiczny rozwój i wzrost popularności wśród programistów.
Swift 2 – tworzenie aplikacji na iOS 9 to pierwsze na polskim rynku profesjonalnie szkolenie on-line poświęcone programowaniu w Swift 2. Celem szkolenia jest zaznajomienie kursanta ze środowiskiem Xcode 7 i przygotowanie do samodzielnego programowania zaawansowanych aplikacji, wykorzystując do tego najnowsze narzędzia dostępne dla deweloperów. Niezbędna teoria uzupełniona została wieloma godzinami tworzenia kodu. W trakcie kursu wraz z trenerem przygotujesz kilkadziesiąt aplikacji.

Dla kogo jest ten kurs?
Swift 2 to intuicyjny język, który umożliwia pisanie bezpiecznych aplikacji na system iOS, OS X i watchOS. Jest łatwy w nauce, dlatego polecany jest osobom początkującym. Doświadczeni programiści odnajdą w nim inspiracje zaczerpnięte m.in. z języków Objective-C, Python i C#.
Szkolenie Swift 2 – tworzenie aplikacji na iOS 9 przygotowane zostało z myślą o osobach, które chciałyby nauczyć się programowania aplikacji mobilnych i znają już podstawowe pojęcia związane z językiem Swift.
W trakcie kursu przedstawione są nowości dostępne w Swift 2, środowisko Xcode 7, frameworki MapKit i SprieKit oraz nowe funkcje oferowane przez iOS 9. Kurs zrealizowany został w formie multimedialnej, każdy etap tworzenia kodu prezentowany jest krok po kroku, dlatego nawet początkujący programiści nie będą mieć problemów z płynną nauką.
Kurs polecany jest jako kontynuacja nauki dla osób, które ukończyły szkolenie Podstawy języka Swift.

Szkolenie Swift 2 – tworzenie aplikacji na iOS 9 przygotowane zostało z myślą o osobach, które chciałyby nauczyć się programowania aplikacji mobilnych i znają już podstawowe pojęcia związane z językiem Swift.
W trakcie kursu przedstawione są nowości dostępne w Swift 2, środowisko Xcode 7, frameworki MapKit i SprieKit oraz nowe funkcje oferowane przez iOS 9. Kurs zrealizowany został w formie multimedialnej, każdy etap tworzenia kodu prezentowany jest krok po kroku, dlatego nawet początkujący programiści nie będą mieć problemów z płynną nauką.
Kurs polecany jest jako kontynuacja nauki dla osób, które ukończyły szkolenie Podstawy języka Swift.

Zaczniesz tworzyć bestsellerowe aplikacje
Kurs opracował i poprowadził Błażej Zyglarski, doświadczony programista iOS, który stworzył już setki różnych aplikacji. Podzieli się z Tobą swoją wiedzą i udzieli wskazówek na temat tworzenia kodu.
W trakcie kursu zaprogramujesz ponad 20 aplikacji, w tym dwa duże projekty oparte na mechanizmach znanych tytułów - Tinder i FlappyBird. Dzięki temu w praktyce poznasz nowe możliwości Xcode 7 i nauczysz się składni języka Swift 2. Oto kilka z projektów, z którymi się zmierzysz:
W trakcie kursu zaprogramujesz ponad 20 aplikacji, w tym dwa duże projekty oparte na mechanizmach znanych tytułów - Tinder i FlappyBird. Dzięki temu w praktyce poznasz nowe możliwości Xcode 7 i nauczysz się składni języka Swift 2. Oto kilka z projektów, z którymi się zmierzysz:
- „Kółko i krzyżyk” - dowiesz się jak prawidłowo budować interfejs użytkownika, który jest najważniejszym elementem aplikacji!
- „Kalkulator” –nauczysz się tworzyć aplikacje, które będą automatycznie dostosowywać swój wygląd do rozmiaru ekranu urządzenia.
- „Galeria zdjęć” – dowiesz się, jak tworzyć aplikacje nieobciążające pamięci urządzenia.
- „Lista książek” – poznasz mechanizm tworzenia tabel do wyświetlania i przewijania danych, który nie raz przyda Ci się w wielu projektach mobilnych.
- „Notatnik” –poznasz sposoby zapisywania danych aplikacji w iCloud i bazie danych urządzenia.
- „Todo list” – okryjesz sposoby tworzenia wygodnych widgetów aplikacji.
- „Where is my car” - przy pomocy frameworku MapKit i CoreLocation będziesz potrafił monitorować lokalizację użytkownika względem dodanego obiektu na mapie bez nadmiernego zużywania baterii!
- „Tinderivo” – poznasz mechanizm ukryty za jedną z najpopularniejszych aplikacji społecznościowych, dowiesz się jak prawidłowo łączyć Twoją aplikację z siecią.
- „FlappyBird” – za pomocą frameworka SpriteKit stworzysz jedną z najbardziej wciągających gier 2D.

Zdobędziesz praktyczne umiejętności
- Dowiesz się, jak testować aplikacje w czasie rzeczywistym za pomocą Playground
- Będziesz potrafił prawidłowo stosować klasy i funkcje
- Poznasz najważniejsze kontrolki UI
- Nauczysz się stosować GestureRecognizer do obsługi dotyku
- Dowiesz się jak tworzyć dynamiczne interfejsy za pomocą systemu AutoLayout
- Nauczysz się dodawać zbiory plików (xcassets) do projektu
- Będziesz wiedział jak stosować Bitcode, OnDemond i Slicing dla płynnego działania aplikacji na różnych urządzeniach
- Nauczysz się dodawać przejścia (segues) pomiędzy widokami w Storyborad
- Dowiesz się jak tworzyć animacje UI
- Poznasz zasady prawidłowego korzystania z TableView i ViewController
- Nauczysz się korzystać z NSFileManager
- Będziesz potrafił stworzyć rozszerzenia dla aplikacji (App Extensions)
- Nauczysz się stosować Search API i CoreSpotlight API do integracji aplikacji z systemem wyszukiwania w iOS 9
- Będziesz potrafił korzystać z frameworku MapKit i CoreLocation
- Nauczysz się samodzielnie dodawać własne adnotacje na mapach
- Dowiesz się jak uzyskać dostęp do aparatu i galerii zdjęć
- Nauczysz się korzystać z CoreImage i CoreGraphics
- Będziesz wiedział jak prawidłowo połączyć aplikację z siecią
- Nauczysz się programować gry 2D za pomocą frameworku SpriteKit

Plan szkolenia
-
Moduł: 1. PODSTAWY SWIFT 2.0 I XCODE 7
-
1.3.1 Podstawy składni Swift 2.0 cz.116:34
-
1.3.2 Podstawy składni Swift 2.0 cz. 213:46
-
1.1 Wprowadzenie02:15
-
1.2 Podstawy środowiska Xcode05:31
-
1.4.1 Funkcje, przekazywanie parametrów cz.113:53
-
1.4.2 Funkcje, przekazywanie parametrów cz.211:26
-
1.5 Podstawowe klasy i obiekty25:00
-
1.6 Błędy i ich obsługa10:31
-
1.7 Tworzenie i kompilacja projektu13:24
-
1.8 Uruchamianie projektu na urządzeniach i symulatorze09:55
-
-
Moduł: 2. INTERFEJS UŻYTKOWNIKA
-
2.1 Wygląd interfejsu użytkownika08:41
-
2.2 Tworzenie interfejsu na przykładzie aplikacji Cross and Circle08:39
-
2.3 Akcje i gesty06:28
-
2.4 Rozpoznawanie akcji i gestów na przykładzie aplikacji Cross and Circle28:17
-
2.5 Podstawy systemu Auto Layouts05:33
-
2.6 Użycie Auto Layouts na przykładzie aplikacji Calc27:38
-
2.7 Zasoby w projekcie06:43
-
2.8 Dołączanie zasobów do projektu na przykładzie aplikacji Picture Gallery14:15
-
-
Moduł: 3. WZORCE PROJEKTOWE, ŹRÓDŁA DANYCH I INTEGRACJA Z iOS
-
3.1 Rozbudowany interfejs użytkownika04:25
-
3.2 Tworzenie rozbudowanego interfejsu na przykładzie aplikacji About Us17:12
-
3.3 Własne kontrolki11:03
-
3.4 Tworzenie własnych kontrolek na przykładzie aplikacji Colorful Balls18:02
-
3.5 Sposoby wyświetlania tabel09:51
-
3.6 Tworzenie tabel na przykładzie aplikacji Book List15:31
-
3.7 Sposoby przekazywania danych między widokami i kontrolerami widoku10:50
-
3.8 Tworzenie własnych kontrolerów widoku na przykładzie aplikacji ToDo List31:16
-
3.9.1 Przechowywanie danych w aplikacji i chmurze07:57
-
3.9.2 Praca z plikami10:20
-
3.10 Praca z plikami na przykładzie aplikacji Notepad16:42
-
3.11 Praca z iCloud na przykładzie aplikacji Notepad07:40
-
3.12 Podstawy tworzenia rozszerzeń aplikacji12:43
-
3.13 Obsługa rozszerzeń na przykładzie aplikacji ToDo List16:27
-
3.14 Podstawy integracji z systemem wyszukiwania iOS03:46
-
3.15 Usługi indeksowania na przykładzie aplikacji ToDo List09:35
-
-
Moduł: 4. MAPKIT, LOKALIZACJA I SIEĆ
-
4.1 Podstawy korzystania z MapKit03:33
-
4.3 Własne oznaczenie na mapie, monitorowanie lokalizacji w tle10:32
-
4.4 Praca z mapami, lokalizacja w tle na przykładzie aplikacji Where is my car?23:39
-
4.5 Praca z siecią06:11
-
4.6 Praca z siecią na przykładzie aplikacji Network Gallery28:39
-
4.7 Integracja z systemem - korzystanie z albumu zdjęć03:42
-
4.8 Uzyskanie dostępu do albumu zdjęć na przykładzie aplikacji Get photo10:14
-
4.9 Integracja z systemem – korzystanie z aparatu05:54
-
4.10 Praca z siecią – wysyłanie danych03:49
-
4.11 Tworzenie aplikacji Tinderivo cz. 117:57
-
4.15 Tworzenie aplikacji Tinderivo cz. 511:27
-
4.12 Tworzenie aplikacji Tinderivo cz. 216:16
-
4.14 Tworzenie aplikacji Tinderivo cz. 412:53
-
4.13 Tworzenie aplikacji Tinderivo cz. 319:55
-
4.16 Tworzenie aplikacji Tinderivo cz. 610:28
-
-
Moduł: 5. SPRITEKIT W iOS9
-
5.1 Podstawy tworzenia scen06:15
-
5.2 Tworzenie sceny na przykładzie aplikacji Stones on Stage10:04
-
5.3 Animacje Sprite06:31
-
5.4 Tworzenie animacji na przykładzie aplikacji Birdy08:10
-
5.5 Reakcje na zdarzenia, kolizje07:58
-
5.6 Zasady interakcji między obiektami na przykładzie aplikacji Birdy and seed10:05
-
5.7 Fizyka04:43
-
5.8 Fizyka w SpriteKit na przykładzie aplikacji Birdy Madness08:39
-
5.9 Podstawy dźwięku w grach02:58
-
5.10 Odtwarzanie dźwięku na przykładzie aplikacji Birdy Scream08:09
-
5.11 Tworzenie kompletnej gry na przykładzie Flappy Birdy25:17
-
Odbierz certyfikat
Kursanci educativo.pl mogą bezpłatnie uzyskać certyfikat ukończenia szkolenia. Zdobycie certyfikatu jest dość proste, pod warunkiem, że rzetelnie wypełnisz 3 poniższe kroki:
1. Obejrzysz wszystkie lekcje wideo dostępne w szkoleniu.
2. Rozwiążesz testy, które pomogą Ci przygotować się do pomyślnego zdania egzaminu.
3. Zdasz egzamin on-line. Po uzyskaniu 70% pkt. certyfikat dostępny będzie do pobrania na Twoim koncie.
Więcej informacji o egzaminach i certyfikatach znajdziesz na naszym blogu.

1. Obejrzysz wszystkie lekcje wideo dostępne w szkoleniu.
2. Rozwiążesz testy, które pomogą Ci przygotować się do pomyślnego zdania egzaminu.
3. Zdasz egzamin on-line. Po uzyskaniu 70% pkt. certyfikat dostępny będzie do pobrania na Twoim koncie.
Więcej informacji o egzaminach i certyfikatach znajdziesz na naszym blogu.

Sprawdź za darmo
Zobacz demoKursy na platformie educativo.pl dostępne są w wersji on-line, dzięki temu możesz je realizować na dowolnym urządzeniu podłączonym do Internetu. Wystarczy, że zalogujesz się na swoje konto.
Wszystkie lekcje szkolenia możesz pobrać na dysk komputera.
Rejestracja w serwisie educativo.pl jest bezpłatna. Zakładając konto uzyskujesz dostęp do bezpłatnych materiałów, czyli lekcji demo przypisanych do każdego z kursów. Dzięki możliwości obejrzenia darmowej lekcji poznajesz naszą platformę, trenerów oraz sposób w jaki prowadzone są szkolenia.

Wszystkie lekcje szkolenia możesz pobrać na dysk komputera.
Rejestracja w serwisie educativo.pl jest bezpłatna. Zakładając konto uzyskujesz dostęp do bezpłatnych materiałów, czyli lekcji demo przypisanych do każdego z kursów. Dzięki możliwości obejrzenia darmowej lekcji poznajesz naszą platformę, trenerów oraz sposób w jaki prowadzone są szkolenia.

Zacznij naukę!
Dołącz do nielicznego grona specjalistów programujących w języku Swift 2. Po zrealizowaniu kursu od Educativo zyskasz przewagę na rynku pracy. Dzięki praktycznym poradom trenera oraz dziesiątkom aplikacji stworzonych w trakcie nauki rozwiniesz profesjonalne umiejętności programistyczne.
Najważniejsze cechy kursu Swift 2 – tworzenie aplikacji na iOS 9:
Ukończ kurs Swift 2 – tworzenie aplikacji na iOS 9 i zostań profesjonalnym deweloperem aplikacji. Zacznij tworzyć dochodowe aplikacje na system mobilny Apple.
Najważniejsze cechy kursu Swift 2 – tworzenie aplikacji na iOS 9:
- profesjonalny kurs on-line dostępny bez ograniczeń czasowych
- ponad 12 godzin materiału wideo w jakości HD
- certyfikat ukończenia szkolenia
- do pobrania: wszystkie lekcje wideo, prezentacja z teorią, fragmenty kodu
- nieograniczony dostęp do platformy
e-learningowej z testami on-line

Ukończ kurs Swift 2 – tworzenie aplikacji na iOS 9 i zostań profesjonalnym deweloperem aplikacji. Zacznij tworzyć dochodowe aplikacje na system mobilny Apple.
Zobacz podobne
-
Swift 4 - tworzenie aplikacji na iOS część 1Błażej Zyglarski Łatwy 5h 10min
219 PLN -
Swift 4 - tworzenie aplikacji na iOS część 2Błażej Zyglarski Łatwy 5h 40min
219 PLN -
Swift 3 - tworzenie aplikacji na iOS część 3Błażej Zyglarski Średni 7h 6min
269 PLN -
Programista SwiftŚredni 27h 5min
925418 PLN