Educativo.pl – Zdobądź Zawód Przyszłości - Programowanie Urządzeń Mobilnych - Administracja Systemami

Swift 2 - tworzenie aplikacji na iOS 9 część 1

Poznaj Swift 2 - nowy język programowania od Apple

 
Swift 2 to nowoczesny język programowania, który ułatwia tworzenie szybkich aplikacji, posiada prostą strukturę kodu i jest intuicyjny w zastosowaniu. Najnowsza wersja wprowadza do języka Swift wiele nowych rozwiązań, które umożliwiają programowanie jeszcze lepszych aplikacji. Usprawniona została składania języka, wprowadzono nowy mechanizm obsługi błędów.

Co ważne, Apple udostępnił publicznie kompilator do tworzenia języka, czyniąc Swift 2 swoim pierwszym produktem typu open source. Otwarty dostęp dla społeczności umożliwi dynamiczny rozwój i wzrost popularności wśród programistów.

Swift 2 – tworzenie aplikacji na iOS 9 to pierwsze na polskim rynku profesjonalnie szkolenie on-line poświęcone programowaniu w Swift 2. Celem szkolenia jest zaznajomienie kursanta ze środowiskiem Xcode 7 i przygotowanie do samodzielnego programowania zaawansowanych aplikacji, wykorzystując do tego najnowsze narzędzia dostępne dla deweloperów. Niezbędna teoria uzupełniona została wieloma godzinami tworzenia kodu. W trakcie kursu wraz z trenerem przygotujesz kilkadziesiąt aplikacji.

Dla kogo jest ten kurs?

Swift 2 to intuicyjny język, który umożliwia pisanie bezpiecznych aplikacji na system iOS, OS X i watchOS. Jest łatwy w nauce, dlatego polecany jest osobom początkującym. Doświadczeni programiści odnajdą w nim inspiracje zaczerpnięte m.in. z języków Objective-C, Python i C#.

Szkolenie Swift 2 – tworzenie aplikacji na iOS 9 przygotowane zostało z myślą o osobach, które chciałyby nauczyć się programowania aplikacji mobilnych i znają już podstawowe pojęcia związane z językiem Swift.

W trakcie kursu przedstawione są nowości dostępne w Swift 2, środowisko Xcode 7, frameworki MapKit i SprieKit oraz nowe funkcje oferowane przez iOS 9. Kurs zrealizowany został w formie multimedialnej, każdy etap tworzenia kodu prezentowany jest krok po kroku, dlatego nawet początkujący programiści nie będą mieć problemów z płynną nauką.

Kurs polecany jest jako kontynuacja nauki dla osób, które ukończyły szkolenie Podstawy języka Swift.

Zaczniesz tworzyć bestsellerowe aplikacje

Kurs opracował i poprowadził Błażej Zyglarski, doświadczony programista iOS, który stworzył już setki różnych aplikacji. Podzieli się z Tobą swoją wiedzą i udzieli wskazówek na temat tworzenia kodu.

W trakcie kursu zaprogramujesz ponad 20 aplikacji, w tym dwa duże projekty oparte na mechanizmach znanych tytułów - Tinder i FlappyBird. Dzięki temu w praktyce poznasz nowe możliwości Xcode 7 i nauczysz się składni języka Swift 2. Oto kilka z projektów, z którymi się zmierzysz:

  • Kółko i krzyżyk” - dowiesz się jak prawidłowo budować interfejs użytkownika, który jest najważniejszym elementem aplikacji!
  • Kalkulator” –nauczysz się tworzyć aplikacje, które będą automatycznie dostosowywać swój wygląd do rozmiaru ekranu urządzenia.
  • Galeria zdjęć” – dowiesz się, jak tworzyć aplikacje nieobciążające pamięci urządzenia.
  • Lista książek” – poznasz mechanizm tworzenia tabel do wyświetlania i przewijania danych, który nie raz przyda Ci się w wielu projektach mobilnych.
  • Notatnik” –poznasz sposoby zapisywania danych aplikacji w iCloud i bazie danych urządzenia.
  • Todo list” – okryjesz sposoby tworzenia wygodnych widgetów aplikacji.
  • Where is my car” - przy pomocy frameworku MapKit i CoreLocation będziesz potrafił monitorować lokalizację użytkownika względem dodanego obiektu na mapie bez nadmiernego zużywania baterii!
  • Tinderivo” – poznasz mechanizm ukryty za jedną z najpopularniejszych aplikacji społecznościowych, dowiesz się jak prawidłowo łączyć Twoją aplikację z siecią.
  • FlappyBird” – za pomocą frameworka SpriteKit stworzysz jedną z najbardziej wciągających gier 2D.


Zdobędziesz praktyczne umiejętności

  • Dowiesz się, jak testować aplikacje w czasie rzeczywistym za pomocą Playground
  • Będziesz potrafił prawidłowo stosować klasy i funkcje
  • Poznasz najważniejsze kontrolki UI
  • Nauczysz się stosować GestureRecognizer do obsługi dotyku
  • Dowiesz się jak tworzyć dynamiczne interfejsy za pomocą systemu AutoLayout
  • Nauczysz się dodawać zbiory plików (xcassets) do projektu
  • Będziesz wiedział jak stosować Bitcode, OnDemond i Slicing dla płynnego działania aplikacji na różnych urządzeniach
  • Nauczysz się dodawać przejścia (segues) pomiędzy widokami w Storyborad
  • Dowiesz się jak tworzyć animacje UI
  • Poznasz zasady prawidłowego korzystania z TableView i ViewController
  • Nauczysz się korzystać z NSFileManager
  • Będziesz potrafił stworzyć rozszerzenia dla aplikacji (App Extensions)
  • Nauczysz się stosować Search API i CoreSpotlight API do integracji aplikacji z systemem wyszukiwania w iOS 9
  • Będziesz potrafił korzystać z frameworku MapKit i CoreLocation
  • Nauczysz się samodzielnie dodawać własne adnotacje na mapach
  • Dowiesz się jak uzyskać dostęp do aparatu i galerii zdjęć
  • Nauczysz się korzystać z CoreImage i CoreGraphics
  • Będziesz wiedział jak prawidłowo połączyć aplikację z siecią
  • Nauczysz się programować gry 2D za pomocą frameworku SpriteKit


Plan szkolenia

  • Moduł: 1. PODSTAWY SWIFT 2.0 I XCODE 7
    • 1.3.1 Podstawy składni Swift 2.0 cz.1

      16:34
    • 1.3.2 Podstawy składni Swift 2.0 cz. 2

      13:46
    • 1.1 Wprowadzenie

      02:15
    • 1.2 Podstawy środowiska Xcode

      05:31
    • 1.4.1 Funkcje, przekazywanie parametrów cz.1

      13:53
    • 1.4.2 Funkcje, przekazywanie parametrów cz.2

      11:26
    • 1.5 Podstawowe klasy i obiekty

      25:00
    • 1.6 Błędy i ich obsługa

      10:31
    • 1.7 Tworzenie i kompilacja projektu

      13:24
    • 1.8 Uruchamianie projektu na urządzeniach i symulatorze

      09:55
  • Moduł: 2. INTERFEJS UŻYTKOWNIKA
    • 2.1 Wygląd interfejsu użytkownika

      08:41
    • 2.2 Tworzenie interfejsu na przykładzie aplikacji Cross and Circle

      08:39
    • 2.3 Akcje i gesty

      06:28
    • 2.4 Rozpoznawanie akcji i gestów na przykładzie aplikacji Cross and Circle

      28:17
    • 2.5 Podstawy systemu Auto Layouts

      05:33
    • 2.6 Użycie Auto Layouts na przykładzie aplikacji Calc

      27:38
    • 2.7 Zasoby w projekcie

      06:43
    • 2.8 Dołączanie zasobów do projektu na przykładzie aplikacji Picture Gallery

      14:15
  • Moduł: 3. WZORCE PROJEKTOWE, ŹRÓDŁA DANYCH I INTEGRACJA Z iOS
    • 3.1 Rozbudowany interfejs użytkownika

      04:25
    • 3.2 Tworzenie rozbudowanego interfejsu na przykładzie aplikacji About Us

      17:12
    • 3.3 Własne kontrolki

      11:03
    • 3.4 Tworzenie własnych kontrolek na przykładzie aplikacji Colorful Balls

      18:02
    • 3.5 Sposoby wyświetlania tabel

      09:51
    • 3.6 Tworzenie tabel na przykładzie aplikacji Book List

      15:31
    • 3.7 Sposoby przekazywania danych między widokami i kontrolerami widoku

      10:50
    • 3.8 Tworzenie własnych kontrolerów widoku na przykładzie aplikacji ToDo List

      31:16
    • 3.9.1 Przechowywanie danych w aplikacji i chmurze

      07:57
    • 3.9.2 Praca z plikami

      10:20
    • 3.10 Praca z plikami na przykładzie aplikacji Notepad

      16:42
    • 3.11 Praca z iCloud na przykładzie aplikacji Notepad

      07:40
    • 3.12 Podstawy tworzenia rozszerzeń aplikacji

      12:43
    • 3.13 Obsługa rozszerzeń na przykładzie aplikacji ToDo List

      16:27
    • 3.14 Podstawy integracji z systemem wyszukiwania iOS

      03:46
    • 3.15 Usługi indeksowania na przykładzie aplikacji ToDo List

      09:35
  • Moduł: 4. MAPKIT, LOKALIZACJA I SIEĆ
    • 4.1 Podstawy korzystania z MapKit

      03:33
    • 4.2 Korzystanie z MapKit na przykładzie aplikacji Where am I
      09:22
    • 4.3 Własne oznaczenie na mapie, monitorowanie lokalizacji w tle

      10:32
    • 4.4 Praca z mapami, lokalizacja w tle na przykładzie aplikacji Where is my car?

      23:39
    • 4.5 Praca z siecią

      06:11
    • 4.6 Praca z siecią na przykładzie aplikacji Network Gallery

      28:39
    • 4.7 Integracja z systemem - korzystanie z albumu zdjęć

      03:42
    • 4.8 Uzyskanie dostępu do albumu zdjęć na przykładzie aplikacji Get photo

      10:14
    • 4.9 Integracja z systemem – korzystanie z aparatu

      05:54
    • 4.10 Praca z siecią – wysyłanie danych

      03:49
    • 4.11 Tworzenie aplikacji Tinderivo cz. 1

      17:57
    • 4.15 Tworzenie aplikacji Tinderivo cz. 5

      11:27
    • 4.12 Tworzenie aplikacji Tinderivo cz. 2

      16:16
    • 4.14 Tworzenie aplikacji Tinderivo cz. 4

      12:53
    • 4.13 Tworzenie aplikacji Tinderivo cz. 3

      19:55
    • 4.16 Tworzenie aplikacji Tinderivo cz. 6

      10:28
  • Moduł: 5. SPRITEKIT W iOS9
    • 5.1 Podstawy tworzenia scen

      06:15
    • 5.2 Tworzenie sceny na przykładzie aplikacji Stones on Stage

      10:04
    • 5.3 Animacje Sprite

      06:31
    • 5.4 Tworzenie animacji na przykładzie aplikacji Birdy

      08:10
    • 5.5 Reakcje na zdarzenia, kolizje

      07:58
    • 5.6 Zasady interakcji między obiektami na przykładzie aplikacji Birdy and seed

      10:05
    • 5.7 Fizyka

      04:43
    • 5.8 Fizyka w SpriteKit na przykładzie aplikacji Birdy Madness

      08:39
    • 5.9 Podstawy dźwięku w grach

      02:58
    • 5.10 Odtwarzanie dźwięku na przykładzie aplikacji Birdy Scream

      08:09
    • 5.11 Tworzenie kompletnej gry na przykładzie Flappy Birdy

      25:17

Odbierz certyfikat

Kursanci educativo.pl mogą bezpłatnie uzyskać certyfikat ukończenia szkolenia. Zdobycie certyfikatu jest dość proste, pod warunkiem, że rzetelnie wypełnisz 3 poniższe kroki:

1. Obejrzysz wszystkie lekcje wideo dostępne w szkoleniu.

2. Rozwiążesz testy, które pomogą Ci przygotować się do pomyślnego zdania egzaminu.

3. Zdasz egzamin on-line. Po uzyskaniu 70% pkt. certyfikat dostępny będzie do pobrania na Twoim koncie.

Więcej informacji o egzaminach i certyfikatach znajdziesz na naszym blogu.

Sprawdź za darmo

Kursy na platformie educativo.pl dostępne są w wersji on-line, dzięki temu możesz je realizować na dowolnym urządzeniu podłączonym do Internetu. Wystarczy, że zalogujesz się na swoje konto.

Wszystkie lekcje szkolenia możesz pobrać na dysk komputera.

Rejestracja w serwisie educativo.pl jest bezpłatna. Zakładając konto uzyskujesz dostęp do bezpłatnych materiałów, czyli lekcji demo przypisanych do każdego z kursów. Dzięki możliwości obejrzenia darmowej lekcji poznajesz naszą platformę, trenerów oraz sposób w jaki prowadzone są szkolenia.

Zacznij naukę!

Dołącz do nielicznego grona specjalistów programujących w języku Swift 2. Po zrealizowaniu kursu od Educativo zyskasz przewagę na rynku pracy. Dzięki praktycznym poradom trenera oraz dziesiątkom aplikacji stworzonych w trakcie nauki rozwiniesz profesjonalne umiejętności programistyczne.

Najważniejsze cechy kursu Swift 2 – tworzenie aplikacji na iOS 9:

  • profesjonalny kurs on-line dostępny bez ograniczeń czasowych
  • ponad 12 godzin materiału wideo w jakości HD
  • certyfikat ukończenia szkolenia
  • do pobrania: wszystkie lekcje wideo, prezentacja z teorią, fragmenty kodu
  • nieograniczony dostęp do platformy
    e-learningowej z testami on-line





Ukończ kurs Swift 2 – tworzenie aplikacji na iOS 9 i zostań profesjonalnym deweloperem aplikacji. Zacznij tworzyć dochodowe aplikacje na system mobilny Apple.

Zobacz podobne

Logowanie

email
hasło
Zapamiętaj mnie
Nie pamiętasz hasła?
Zaloguj się

Resetowanie hasła

email
Resetuj

Rejestracja

imię
nazwisko
email
hasło
powtórz hasło
Chcę otrzymywać informacje o nowościach i promocjach
Zarejestruj się

Zamknij

Zamknij

Wpisz kod rabatowy

kod